sobota, 21 stycznia 2017

// ULUBIONE KSIĄŻKI - 2016 //

Ostatni post podsumowujący - obiecuję!
Wiecie już co robiłam i czytałam w 2016. Ale które książki były moimi ulubionymi?
Z 57 książek wybrałam 8 (trylogię/serię liczę jako jedną książkę) ale wahałam się czy nie dodać jeszcze kilku. Ostatecznie stwierdziłam, że skończyłoby się na tym, że wypisałabym wszystkie książki z ostatniego posta. Zostawiłam więc ósemkę.

  • Szklany Tron // Korona w mroku // Dziedzictwo ognia // Królowa cieni



opis:
Celaena Sardothien - skazana na dożywotnie pracy w kopalni - decyduje się wziąć udział w turnieju o miano królewskiego zabójcy. Jeśli się jej powiedzie, po kilkuletniej służbie na królewskim dworze odzyska wolność. Jeśli nie – zginie z rąk któregoś z przeciwników - złodziei, zabójców lub wojowników.

Od pierwszej części uwielbiam Doriana. Te książki to zdecydowanie moje klimaty. Nic więc dziwnego, że znajdują się w tym zestawieniu. Jeśli jeszcze nie czytaliście - w co szczerze wątpię - to polecam!

  • Chłopak który stracił głowę

opis:
Travis ma 16 lat, dziewczynę i nieuleczalnego raka. Nie zastanawia się więc długo przed eksperymentalną operacją. Godzi się, by ciało od szyi w dół przeszczepiono mu od zdrowego człowieka. Musi jednak zostać wprowadzony w śpiączkę podobną do hibernacji. Budzi się pięć lat później. Ma własną głowę i atrakcyjne, choć obce ciało. Jego przyjaciele są już na studiach, rodzice coś przed nim ukrywają, a dziewczyna - ma narzeczonego.

Świetny pomysł i świetna realizacja. Książkę przeczytałam w jeden dzień i strasznie mi się podobała. Nawet nie umiem powiedzieć dlaczego. Nic nowego. Przyzwyczaicie się do zwykłego: ta książka jest genialna. I tyle.

  • Ponad wszystko

opis:
Maddy jest uczulona dosłownie na wszystko. Nigdy nie opuszcza domu, a jedynymi osobami, które widuje, są jej mama i pielęgniarka. Ale pewnego dnia musi zmierzyć się ze światem zewnętrznym i wtedy spotyka Olly’ego.

Opis banalny. Wiem. Ale książka jest urocza i świetnie się ją czyta. Może dla innych przewidywalna ale ja i tak ją polecam. Gdyby mi się nie podobała nie znalazła by się tutaj, prawda? Przeczytałam ją w jeden dzień. Będę się tym zawsze chwalić. Więc się przyzwyczaicie.

  • Simon oraz inni homosapiens

opis:
Ukrywający swoją orientację seksualną szesnastoletni Simon uważa, że miejsce dramatów jest na scenie teatralnej. Jednak kiedy napisana przez niego wiadomość mailowa wpada w niepowołane ręce, pojawia się ryzyko, że jego wielki sekret ujrzy nagle światło dzienne. Simon pada ofiarą szantażu: jeśli nie zostanie swatem Martina wszyscy dowiedzą się o jego orientacji seksualnej. W niebezpieczeństwie znajdzie się także Blue, chłopak, z którym Simon wymienia maile.

Kolejny opis, który może wydawać się banalny ale! Ta książka jest tak urocza i cudowna, że mogłabym ją czytać codziennie. Potrzebuje więcej takich bohaterów i książek. Kolejna przeczytana w jeden dzień. To o czymś świadczy. Chyba.

  • Never never


opis:
"Nie kocham cię. 
Nic a nic. 
I nie pokocham. 
Nigdy, przenigdy."
Charlie i Silas są jak czyste karty. Nie wiedzą, kim są, co do siebie czują, skąd pochodzą ani co wydarzyło się wcześniej w ich życiu. Nie znają swojej przeszłości. Pomięte kartki, tajemnicze notatki i fotografie z nieznanych miejsc muszą im pomóc w odkryciu własnej tożsamości. Ich umysły pełne są jednak mrocznych tajemnic. On zrobi wszystko, by wskrzesić wspomnienia. Ona za wszelką cenę chce je pogrzebać.
"Nigdy nie zapominaj, że to ja jako pierwszy cię pocałowałem. 
Nigdy nie zapominaj, że będziesz ostatnią, którą pocałuję. 
I nigdy nie przestawaj mnie kochać. Nigdy."

Te dwa cytaty to już mistrzostwo. Moje pierwsze spotkanie z Colleen Hoover i jestem zakochana. Niżej jest November 9 więc chyba przepadłam. Uwielbiam styl tej autorki. Uwielbiam pomysł i realizacje. Chyba nie mogę się pochwalić, że przeczytałam w jeden dzień. Chyba.

  • Król kruków // Złodzieje snów // Wiedźma z lustra // Przebudzenie króla



opis:
"Jedna dziewczyna i trzech chłopaków."
Blue - pochodząca z rodziny wróżek - jest medium do kontaktów ze światem zmarłych.
Gansey, Adam i Ronan - trzej przyjaciele z elitarnej szkoły dla chłopców - obsesyjnie poszukują tajemniczych linii mocy legendarnego Króla Kruków - Glendowera.

Jedna z najlepszych trylogii 2016. Jedna z najlepszych trylogii w ogóle. Bohaterowie - Kruczy Chłopcy - to wielki plus tych książek. Wiem, że dużo osób uwielbia Ronana. Spokojnie, ja też go uwielbiam. Ale kocham też Gansey'a. Kolejna trylogia w moich klimatach więc polecam! Chociaż myślę, że większość osób ma ją już dawno za sobą.

  • Szóstka wron

opis:
"Sześcioro niebezpiecznych wyrzutków. 
Jeden niewykonalny skok."
Przestępczy geniusz Kaz Brekker otrzymuje ofertę wzbogacenia się ponad wszelkie wyobrażenie – wystarczy w tym celu wykonać zadanie, które z pozoru wydaje się niewykonalne.
Szóstka najbardziej niebezpiecznych wyrzutków w mieście – razem mogą być nie do zatrzymania. O ile wcześniej nie pozabijają się nawzajem.

Zdecydowanym plusem tej książki są bohaterowie. Uwielbiam książki w których rozdziały prowadzone są przez różne osoby. Z rożnych perspektyw. Poza tym Kaz to moja miłość. Z niecierpliwością czekam na drugą cześć.

  • November 9


opis:
9 listopada Fallon i Ben spotykają się po raz pierwszy, rozpoczynając dwie historie: jedna to ich życie, drugą pisze Ben. Los postanawia ich rozdzielić, jednak ani czas, ani odległość nie może ich pokonać. Co roku 9 listopada rozpoczyna się kolejny rozdział historii - tej realnej i tej fikcyjnej.

„Zagubiliśmy się między fikcją a rzeczywistością. Nieważne, jaką wersję poznacie. Nieważne, który z ostatnich rozdziałów okaże się tym prawdziwym. Ważne jest tylko jedno: zawsze będę ją kochał“.

Kolejny cytat. Kolejne mistrzostwo. Tak jak w przypadku never never - pomysł, realizacja, styl i cytaty - genialne. Przeczytałam w jeden dzień. Tutaj jestem pewna!

uściski, kasia x

2 komentarze:

  1. Spośród tych, które wymieniłaś, tylko Króla kruków i November9. Obie książki znajdują się również wśród moich ulubionych książek 2016 roku ♥

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń