niedziela, 26 marca 2017

// UNPOPULAR OPINIONS BOOK TAG //

1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz.
Jest wiele książek, którymi ludzie się zachwycają, a ja nie czuję potrzeby by po nie sięgnąć i je przeczytać. Ale chyba nie mam książki, którą wszyscy uwielbiają a ja wręcz przeciwnie. Wiele osób zachwycało się Avy Lavender a ja muszę przyznać, że męczyłam się czytając tę książkę. Powodem był język - francuskie nazwy i imiona. Na pewno do niej kiedyś wrócę, bo jestem ciekawa czy moja opinia o tej książce się zmieniła. Nie wiem czy mogę ją tu zaliczyć, bo nie twierdzę, że jej nie lubię. Twierdzę, że nie podzielam tych wszystkich zachwytów. Mógłby mi ktoś napisać w czym tkwi jej cały fenomen? Może coś przeoczyłam.


2. Popularna książka lub seria, którą wszyscy nienawidzą, ale ty kochasz.
Nie wiem jakie książki nienawidzą inni. Wiem, że wielu osobom nie podobała się trylogia Grisza - mnie się podobała ale fakt, czytałam dużo lepsze książki. Uwielbiam Dary Anioła, a wiele osób skończyło na 3 części i niestety nie podzielają mojego uwielbienia. Czerwona królowa zebrała bardzo dużo negatywnych opinii, jednak mi się bardzo podobała.

3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka według ciebie wybrał złą osobę lub parę literacką, której nie lubisz.
   Chyba nie ma takiej książki. Albo po prostu nie mogę sobie przypomnieć, bo wyparłam z pamięci ten zły wybór.

4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.
Nigdy nie czytałam horrorów, bo się za bardzo boję. Ale nawet gdybym się nie bała to i tak bym nie czytała. Jakoś mnie nie ciągnie do tego gatunku. Poza tym nie czytam kryminałów. Bez jakiegoś szczególnego powodu.

5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego nie lubisz.
Na początku chciałam napisać Rowana, ponieważ wszyscy się nim zachwycają. Jednak pomyślałam o innym bohaterze tej książki i proszę bardzo - Chaol. Nie, po prostu nie.


 6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.
Kiedy wszyscy zachwycali się Hopeless i Losing hope byłam bardzo sceptycznie nastawiona do tej autorki i mówiłam, że nie będę czytać  książek. Co prawda dalej ich nie przeczytałam, jednak mam już za sobą dwie książki tej autorki (never, never i novmeber 9) i obie bardzo mi się podobały.
Są autorzy, którzy są popularni i których książek nie czytałam, ale jakoś nie czuję by miało się to zmienić. Jednak uważam, że najpierw powinnam przeczytać książkę, aby ocenić autora.
 


7. Popularny wątek/motyw, którego masz dość.
Mam dość irytujących bohaterek, które tkwią w trójkącie miłosnym, są biedne i użalają się nad sobą, aż nagle dochodzi do przemiany 'niczym w Dziadach' i chcą zmienić świat i pokonać kogoś, kto jest nie do pokonania.

8. Popularna seria, której nie chcesz czytać. 
Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku autorów, do których nie jestem przekonana. 
Jest wiele książek, których nie planuje czytać. Jednak mogę być pewna tylko jeśli chodzi o 50 twarzy Grey'a.

9. Mówi się, że "książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który film lub serial podobał ci się bardziej niż książka. 
Wiele osób wspomina o "Zostań, jeśli kochasz", ale mnie film też nie porwał. Słyszałam też, że Nerve jest dużo lepsze jako film - niestety, książki jeszcze nie przeczytałam, więc nie mogę porównać. Łatwiej byłoby napisać o filmach, gorszych od książek.

Jeśli jesteście chętni na wykonanie tego tagu to zachęcam! Chętnie przeczytam wasze opinie o moich odpowiedziach - i oczywiście wasze własne odpowiedzi na te 9 pytań. Tak btw to dlaczego jest ich 9 a nie 10? Nieparzyste liczby są takie niepraktyczne.

uściski, kasia x

3 komentarze:

  1. Szczerze to też nie mam pojęcia w czym tkwi fenomen Avy, podobała mi się, ale nie była niczym szczególnym, czym mogłabym się zachwycać do bólu..
    Stwierdzeniem, że nie lubisz Chaola złamałaś mi serce! Przecież on jest taki uroczy! Te super duper bohaterki są najlepsze, przecież to nic trudnego uratować świat. buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno do niej wrócę, może za drugim razem spodoba mi się bardziej. Wiem, że uwielbiasz Chaola ale ja wciąż uważam, że Dorian jest najsłodszy 😔

      Usuń
    2. oni obaj są kochani, przynajmniej idealnie się podzieliłyśmy🌚

      Usuń